Πέμπτη 15 Μαΐου 2014

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΚΑΜΠΑΛΕΡΟΣ


ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΚΑΜΠΑΛΕΡΟΣ
Μια χώρα χωράφι, στη μέση εγώ
σκιάχτρο σε ράφι βυζαντινό
με ηρωικό ριπλέι, με μια ταρζανιά
πυροβατώ σ’ αναμμένα σκατά
Η Ελλάδα στα κάρβουνα
Βυζαίνω πουτάνες, χαμένο μωρό
μ’ αφήσανε μάνες, σε κάποιο χορό
στα βράχια του Ζάλογγου στον Ευρογκρεμό
αναστενάρης, ζογκλέρ, ζιγκολό
Η Ελλάδα στα κάρβουνα

                                                                                        ΤΖΙΜΗΣ ΠΑΝΟΥΣΗΣ

ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΗΣ
Ο γάμος είχε ολοκληρωθεί. Ο γαμπρός και η νύφη «βγήκαν λάδι κι ήρθαν βράδι».
Τα έξοδα του μυστηρίου τα πλήρωσε το παρανυφάκι. Η αλήθεια είναι ότι βούτηξε βαθειά το χέρι του στο μέλι. Η απώλειά του δε θα στοιχήσει καθόλου στο πολιτικό σύστημα, έτσι κι αλλιώς ήταν τελειωμένος. Ο γαμπρός είναι ικανός να ρίξει την κυβέρνηση. Όσο για τη νύφη είναι γόνος μεγάλης πολιτικής οικογένειας.
« Σχεδόν όλοι οι σχολιαστές του Μακιαβέλι λένε ότι η βασική καινοτομία του, και η ουσία της μεθόδου του, ήταν η «διάζευξη της πολιτικής από την ηθική». Συνεπώς, ήρθε σε οξεία σύγκρουση
με την Αριστοτελική παράδοση, η οποία κυριαρχούσε στη μεσαιωνική πολιτική σκέψη. Αναγνωρίζουν πως η μέθοδός του ελευθέρωσε την πολιτική και έτσι δόθηκε η δυνατότητα να γίνει πιο επιστημονική και αντικειμενική στη μελέτη της ανθρώπινης συμπεριφοράς· αλλά ήταν εξόχως επικίνδυνη, επειδή μέσω αυτής η πολιτική απελευθερωνόταν από τον «έλεγχο» των ηθικών αντιλήψεων περί καλού και κακού».
Βρέθηκα τυχαία, παραμονές Χριστουγέννων, σε ένα καφενείο ορεινού χωριού.
Παρήγγειλα ούζο με πάγο και μεζέ. Δεν είχαν πάγο και για μεζέ μου έφεραν καλαμαράκι κονσέρβας Αμερικανικής προελεύσεως.
Στο διπλανό τραπέζι καθόντουσαν δυο σκοτεινοί τύποι κουστουμαρισμένοι.
Ίσως να επηρεάστηκα από το μαύρο των ρούχων τους. Δεν φαινόντουσαν βλάχοι.
Έριξα μια ματιά από το παράθυρο και αναρωτιόμουν πώς βρέθηκα εδώ πάνω.
Η φωνή του Καζαντζίδη στο cdεόφωνο με εκνεύριζε περισσότερο από την πλήξη μου.
Αυτοί, σκυμμένοι, συζητούσαν σχεδόν ψιθυριστά. Έστησα αυτί για πρώτη φορά στη ζωή μου και ψάρεψα λαβράκι στα βουνά.
Μιλούσαν για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό ενός βιολογικού καθαρισμού σε κάποιο γειτονικό Δήμο.
Έργο που δημοπρατήθηκε και που υπήρχαν προσφορές από μεγάλες εταιρείες με μεγάλη εμπειρία στα δημόσια έργα τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Η δημοπρασία αυτή ήταν εντελώς πρωτότυπη. Απορρίφθηκαν όλες οι προσφορές μια-μια (σε διαφορετικό χρόνο) λόγω έλλειψης σχεδίου και προγραμματισμού.
Επικράτησε η τελευταία, που ήταν ακριβότερη κατά πέντε εκατομμύρια ευρώ.
Πέμπτη 27 Δεκεμβρίου.
Περνάει από το μαγαζί μου ένας φίλος καλλιτέχνης. Σπουδάζει Φαρμακευτική στην Ιταλία και στον ελεύθερο χρόνο του παίζει Καραγκιόζη.
-Χρησιμοποιείς σύγχρονο σενάριο και καινούργιες φιγούρες;
-Ακολουθώ το κλασικό σενάριο και τις παραδοσιακές φιγούρες.
-Τον καραγκιόζη δήμαρχο τον παίζεις;
-Βέβαια …
Εντάξει τότε... θα συνεργαστούμε.
Πλησίαζε η μέρα της αλλαγής του χρόνου. Ουδεμία η σχέση της με την περιβόητη αλλαγή του ’81. Εδώ, αλλάζει ο χρόνος πράγματι.
Πήρα μαζί μου για να καλύψω τον ελεύθερο χρόνο του διημέρου την ταινία Τιτανικός, τους τρεις σωματοφύλακες, τους τρεις καμπαλέρος υπό μορφήν κινουμένων σχεδίων, το γούεστερν «Ο καλός, ο κακός και ο άσχημος», τις «Τρεις Χάριτες», ελληνικό σίριαλ με αγγλικούς υπότιτλους, το λαϊκό άσμα «Στους δυο ο τρίτος δε χωρά», τη σημαία της Γαλλικής επαναστάσεως, το άλμπουμ του Αρκά με τίτλο «Ο ισοβίτης» και τον προσωκρατικό Εμπεδοκλή.
Περπάτησα στους κεντρικούς δρόμους. Απέφευγα να χαιρετήσω γιατρούς και να τους ευχηθώ Χρόνια Πολλά, γιατί σε χρεώνουν επίσκεψη με το καλημέρα. Τα οικονομικά μου ετούτο τον καιρό δεν είναι και τόσο ανθηρά.
Τα παιδιά ’λέγαν τα κάλαντα με μπλοκάκια παροχής υπηρεσιών. Κι έτσι μπορούμε να αξιοποιήσουμε τις αποδείξεις τους στη φορολογική μας δήλωση.
Ο εθελοντισμός ξεπερνάει τα όρια του Γκέμπελς. Καμιά διάθεση διεκδίκησης και αντίστασης.
Τα ποιοτικά συναισθήματα εξαλείφονται. Τα συναντώ μόνο στα βλέμματα των αδέσποτων σκύλων.

Καλή Χρονιά