Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2014

Η ΜΟΡΦΩΣΗ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟ ΛΑΟ


    Η ΜΟΡΦΩΣΗ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟ ΛΑΟ



                                        Αγρίμι της θάλασσας πιασμένο στο δίχτυ
Χρόνια και χρόνια στον τροχό
Πιασμένο στο δόκανο δελφίνι βουνίσιο
Χρόνια και χρόνια στον τροχό
Τρυγόνα στη γλάστρα λουλούδι στην ξόβεργα
Χρόνια και χρόνια στον τροχό
Και εγώ την αρκούδα καρφώνω τις νύχτες
Μονάχος στα πέλαγα με τον αστρολάβο
Στο αμπάρι της ΑΡΓΩΣ
Χρόνια και χρόνια στον τροχό
                                         
                                                                                  Κ. Χ. ΜΥΡΗΣ

ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΗΣ
Το να προσλαμβάνεις λίγους μήνες πριν από τις εκλογές κοπάδια ανέργων με τη μέθοδο stage στο δημόσιο μέσω χρηματοδοτήσεων ευρωπαϊκών προγραμμάτων, αλλά και επιβαρύνοντας και τον οικονομικό σου προϋπολογισμό δείχνει ότι πρώτον κινητοποιείς τον κομματικό σου μηχανισμό να ρουσφετολογήσει και δεύτερον εξασφαλίζεις έναν μεγάλο αριθμό ομήρων ψηφοφόρων που θα σε στηρίξουν στις ερχόμενες εκλογές με το φόβο μη χάσουν τη δουλειά τους.
Ξεκινάς με τα συν που σου εξασφαλίζει ο κρατικός και κομματικός σου μηχανισμός και  χάνεις με δέκα και μισή μονάδες. Τότες λοιπόν αυτό δείχνει πως έχεις αποτύχει παταγωδώς στα πάντα! Το να φορτώσεις όμως στην επόμενη Κυβέρνηση «Τα θαυμαστά σου έργα» αυτό είναι τουλάχιστον ανήθικο!
Το χειρότερο όμως είναι ότι φορτώνεις αντιπολιτευτικούς διαδηλωτές, που διεκδικούν τα «δίκαια» δικαιώματα τους, ενώ όλοι ξέρουμε πώς προσελήφθηκαν
μέσα  από τα γραφεία των τότε κυβερνητικών βουλευτών με τη μέθοδο μιας γελοίας προφορικής συνέντευξης.
Κάποια στιγμή  έπρεπε να σταματήσουν τα παράλογα της ΝΔ που φτάσανε σε σημείο να αξιολογούν τα απολυτήρια των Κολεγίων ανώτερα από τα μεταπτυχιακά των Πανεπιστημίων. Σε καμιά  χώρα στον κόσμο δεν συμβαίνει αυτό που συμβαίνει στη χώρα μας με τα φροντιστήρια.
Το «Δωρεάν Παιδεία», το «1-1- 4 », το «Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία» είναι διεκδικήσεις και αιτήματα του ελληνικού λαού εδώ και πάρα  πολλά χρόνια.
Έχουν σπουδάσει και έχουν γίνει επιστήμονες χιλιάδες παιδιά από τα χαμηλά στρώματα, παιδιά εργατών, παιδιά αγροτών και εξακολουθούν.
Ο ανταγωνισμός που έχουν  δημιουργήσει τα φροντιστήρια  φτιάχνει μαθητές παπαγάλους  γύρω στο είκοσι. Οι φροντιστές δημιουργούν οικονομικές σχέσεις εξάρτησης με τους γονείς πείθοντάς τους  ότι τους είναι εντελώς απαραίτητοι.  Υποτιμούν τέλος τα δημόσια σχολεία.
 Η πλειοψηφία των γονιών δείχνει ότι δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις σημερινές απαιτήσεις. Από τη μια η οικονομική κρίση, από την άλλη το κλείσιμο  των επιχειρήσεων και η ανεργία και τέλος η απειλή των ιδιωτικών πανεπιστημίων.
Όλα δείχνουν πως η μόρφωση θα πέσει στα χέρια των οικονομικά προνομιούχων δηλαδή των πλουσίων. Από τα προνήπια  μέχρι και το τέλος των σπουδών.
Ακούστηκαν όμως ορισμένα αισιόδοξα μηνύματα από την υπουργό παιδείας για τα ολοήμερα σχολεία, τα τμήματα προετοιμασίας για τα πανεπιστήμια και την ενισχυτική διδασκαλία (δηλαδή την προετοιμασία μέσα στα  σχολεία). Έτσι  θα δοθεί και η ευκαιρία στους καθηγητές να παίξουν τον πραγματικό τους ρόλο και όχι του κουρασμένου δημόσιου υπάλληλου.
Δεν είναι απαραίτητο οι μαθητές να είναι παπαγάλοι του είκοσι, ούτε εμείς ήμασταν  τέτοιοι.
Η μόρφωση είναι δημοκρατικό και συνταγματικό  δικαίωμα του καθενός.
Δεν δίνεται με διακρίσεις.  Η μόρφωση ανήκει στο λαό!